SeoMizer – egy vadiúj magyar fejlesztésű SEO eszköz

SeoMizer logoVan szerencsém részt venni a SeoMizer nevű magyar fejlesztésű SEO eszköz elindításában, s eddig úgy tűnik, hogy egy nagyon hasznos dolgot sikerült kitalálni, s remélhetőleg most már hamarosan, elindítani.

A SeoMizer egy olyan eszköz, mely segít a weboldalunk hibáinak feltárásában, illetve használatával a SEO és közösségi média stratégiánk is erős támogatást kap. Ebben a cikkben most pár képernyőmentést osztok meg, melyek még szigorúan munkafázisban vannak, leginkább a szövegeket és feliratokat tekintve. Mivel a funkciók és eszközök hozzáadása még most is folyik, így az itt felsorolt dolgok csak még tovább bővülnek. Az egyes funkciók teljes kihasználásához Google Analytics, Google Webmaster Tools, Facebook, Google Plus és Twitter fiókok szükségesek. Természetesen ezek teljes hiányában, vagy részleges meglétük esetén is hasznos dolgok tudhatóak meg az elemzések segítségével.

Képernyőmentés a SeoMizer főoldaláról

Control Panel

Belépve a Control panel (Cpanel) fogad minket, ahol hozzá tudjuk adni a weboldalainkat. A hozzáadás után el kell telnie egy kis időnek, míg a MizerBot bejárja és feldolgozza weboldalunkat, így érdmes másnap visszanézni.

a SeoMizer Control panele

Az oldal összefoglaló adatai

Miután kiválasztottuk az egyik hozzáadott weboldalunkat, különféle szekciókat érünk el: az Összefoglalás, az Oldal sebessége, a Diagnosztika, a Kulcsszavak, a Forgalom és a Közösségi média (bár jelenleg a felület még csak angolul érhető el, így a magyar elnevezésekről még nem döntöttünk).

SeoMizer - az oldal összefoglalásaSeoMizer - az oldal összefoglalása

Page Speed

A Page Speed szekcióban az oldal sebességének javítására tesz javaslatokat a SeoMizer, pl. a browser cachelésének módosítására, a CSS, HTML és JavaScript kódjának optializálására, a képek optimalizálására, stb. Mindegyik javaslat mellett felsorolásra kerülnek azok az erőforrások, melyek a MizerBot szerint javításra szorulnak.

SeoMizer - oldal sebességének javítása

Diagnosztika

A Diagnosztikai szekcióban a MizerBot által feltérképezett webhely tartalom kiértékelése látható. A Headingek (Kiemelés, H tag-ek) struktúrája megmutatja, hogy a webhely oldalain hány H1, H2, H3, stb. heading található:

SeoMizer - a heading tag-ek aránya az oldalon

Az Errors és Suggestions részek további elemzéseket mutatnak, melynél a Show all gombokra kattintva aloldalak nyithatóak meg, ahol részletesen láthatóak, melyek azok az erőforrások, amik a nevezett hibát tartalmazzák. Az alábbi 3. képen például a Meta description errors látható, mely azokat az aloldalakat mutatja, ahol a meta leírás az optimálisnál hosszabb, vagy hiányzik.

SeoMizer - Hibák az oldalonSeoMizer - Javaslatok az oldal javításáhozSeoMizer - meta leírás hibák az oldalon

Kulcsszavak

A következő szekció a Keywords, itt a kulcsszavakkal kapcsolatos elemzések láthatóak. Miután hozzáadtuk a saját kulcsszavainkat, láthatjuk azok használatát a weboldalunkon, azt, hogy a Google milyen kulcsszavakat és kifejezéseket tart fontosnak a weboldalunkkal kapcsolatosan, hogy a látogatók milyen kulcsszavakon át érkeztek a weboldalunkra, illetve hogy mely oldalakra érkeztek pontosan.

SeoMizer - a kulcsszavak szekcióSeoMizer - saját kulcsszavak hozzáadásaSeoMizer - saját kulcsszavak előfordulásaSeoMizer - a Google kulcsszavaiSeoMizer - a látogatások forrásaiSeoMizer - a kulcsszavakhoz társítható adatok SeoMizer - a keresési forgalom céloldalai

Forgalom

A következő szekció a Traffic, mely az oldal forgalmával kapcsolatos adatokat, elemzéseket, grafikonok mutatja. Ez a rész még mindig fejlesztés alatt áll, így most csak grafikonokat, az organikus keresési találatokat, illetve a látogatások forrásait mutató táblázatokat, illetve a látogatók földrajzi elelyezkedését ábrázoló térképet illesztem be:

SeoMizer - forgalmi források SeoMizer - Különféle forgalmi grafikonok SeoMizer - hivatkozók SeoMizer - a látogatók területi elhelyezkedése

Közösségi média

Az utolsó szekció a Közösségi médiával foglalkozik, itt a Facebook-kal, Google Plus-szal és Twitterrel kapcsolatos elemzések lesznek elérhetőek, illetve láthatjuk, hogy a weboldalunk hányszor került megosztásra a különböző közösségi hálózatokon, pl. Facebook, Google Plus, Twitter, Delicious, Pinterest, Stumbleupon. Ez a szekció még erősen fejlesztés alatt áll, hiszen itt szeretnénk felhasználni a közösségi hálózatokból kinyerhető bővebb adatokat is.

SeoMizer - a közösségi média szekció

Akit érdekel, kövesse a SeoMizer további újdonságait a SeoMizer Facebook, Google+, LinkedIn, vagy Twitter oldalán, illetve iratkozzon fel a SeoMizer hírlevélre!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *