Az első Nagy Magyar Webaudit

A SEOceros egy SEO auditokkal foglalkozó magyar kezdeményezés, a srácok munkássága nyomon követhető az Entity webmester fórumban is.  Most 130 ezer hazai weboldalt elemeztek, s azt vizsgálták, hogy egy-egy weboldalt hányan osztottak meg a közösségi hálózatokon.

Facebook az élen

A SEOceros elemzése arra jutott, hogy még mindig a Facebook a legnépszerűbb közösségi hálózat, a 130 ezer vizsgált weboldal közül ugyanis 70426-ot osztottak meg legalább egyszer a Facebookon. A Google Plus-on 12189 url-t, Twitteren 13175-t, Likedinen 1763-at és Pinteresten 160-at.

Számomra a legmeglepőbb adat a Pinterest, mely külföldön komoly látogatószám-növekedést okozhat egy-egy weboldalnak, nálunk viszont a 130 ezer weboldal mindössze 0,12%-a található meg valamilyen formában rajta.

Toplisták

Az elemzés toplistákat is felállított, többek között a domainek Facebook-os interakcióinak száma illetve, az oldalak Facebook oldalának rajongószáma alapján, de közölt toplistákat a Google Plus-ról, Twitterről, Linekdinről és Pinterestről is.

A SEOceros csapata kimutatott egy nagyon fontos tényt is, az elemzésük alapján a Facebook toplista első helyéhez 366000 megosztás kellett, a Google Plus-nál 58000, a Twitternél már csak 32000, a Pinterestnél alig 2600 és a sort a Linkedin zárja a maga 730 megosztásával. Ezek a számok jól mutatják, milyen kiaknázatlan lehetőségek vannak még a magyar piac számára, illetve azt, hogy bőven van élet a Facebookon kívül is.

Az elemzés még számos érdekességre tért ki, többek között egy számomra is igen érdekes tényre, miszerint a Joomla a maga 11638 weboldalával a leggyakoribb CMS lett, lenyomva a WordPress 11268 weboldalát.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *